Inte våran dag !

Idag var det verkligen inte våran dag ! det gick inte bra , mamma följde med och hjälpte mig med hinder så det blev hoppning idag endå !! ( stort tack !) Men som sakt var det synd för det var verkligen inte våran dag .. jag skulle göra skänkelvikningar och galoppombyten så drog hon iväg och då tog jag tag i henne och då började hon studsa och både hon och jag blev irriterade så resten av ridpasset gick inte helt bra ! Men som sagt har hästar också sina dåliga stunder! och det är bara att göra det bästa av sitvationen och hoppas på att det går bättre nästa gång. Jag måste säga att jag är inte helt missnöjd med hoppningen faktiskt, med tanke på vilket hummör hon var på.. hon lyssnade på vad jag sa till henne nästan hela tiden ! Tränade på att hoppa snett över hinder och hoppa utan stigbyglar, för att förbättra min balans och sits! Det gick bra hon drar efter och innan hindrerna och "tar" bettet lite men annars är jag ganska nöjd, hoppade upp til 1m utan stigbyglar! och jag uppnådde mitt mål med ridpasset! :) Mål: att hoppa 2 rättuppståenden som står på varsin långsida. Ett utav dom står 1-2m framför eller bakom det andra och sen hoppa snett över först det som står längst fram och sen direkt hoppa snett på det andra , 80cm :) Blev inga bilder idag för glömde kameren :( Elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0