Hoppning 130cm :D

Hej alla ! :)
Idag när jag skulle idag visste jag inte vad jag skulle göre, det berodde lite på hur hon skulle vara och hon var hur pigg som helst och kunde knappt stå still så jag valde att hoppa henne lite och bara bygga om dom hindrerna som stod framme i paddocken ! :) Det blev en 4kombination och 6 galoppbommar och ett räcke.

Började med galoppbommarna vilket gick bra efter ett tag men det är en bra övning för lite "hetare" hästar/ponnys att träna med ganska korta avstånd så det blir korta galoppsprång och dom inte kan sticka iväg utan måste jobba sig igenom alla 6 bommar det är därför det är bra med så många!

Sen hoppade jag räcket typ 3-5ggr 50cm och sen 4kombinationen på 50cm x4 och sen höjde jag det sista i kombinationen efter varje gång jag hoppat men valde att inte hoppa högre en 110-115 på det sista.

Sen hoppade jag räcket och Lisa höjde det efter varje gång och jag hoppade upp till 130cm och hon var ganska högt över men jag valde att inte hoppa högre!
Det var både läskigt fast härligt, man hinner tänka mer i hoppet och se landningen och när man är i luften så hinner man känna att man är i luften och inte bara ett snabbt litet hopp på 1m liksom! SUPER härlig känsla och jag hoppade det 2 ggr utan några som helst problem ! :)

Jätte nöjd med hoppningen idag ! :)
Älskar dig Verona <3

Ledsen att jag inte har bloggat på länge har inte haft tid, det har varit mycket skola och så som ni kanske förstår , nu är det ju betyg.. -.-
jaja det är bara att hinna med allt samtidigt , hästen,skolan,bloggen,kompisarna osv..  tänkte bara att om ni ville veta så stod hon en dag och sen har jag bara ridit dressyr tills idag så det blev hoppning idag och jag förstår att hon piggnade till rejält nät hon fick syn på alla hinder som stod framme! :)

Imorgon blir det att bara skritta henne en halv timme eller longera henne , vet inte vad jag orkar men får se imorgon ;)

bloggar mer imorgon och kommer lite bilder från idag :)

God natt ! :)
Elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0